Utolsó kommentek

  • tanarurkerem: "A tartalom közel 80%-át a résztvevők közel 20%-a állítja elő. Közösségünk skálafüggetlenségének e... (2010.02.22. 08:27) 80/20
  • RPi: @tanarurkerem: A Moodle felületével kapcsolatban egy ideje tervezgetem, hogy olyan témát/sminket ... (2010.02.10. 21:03) A konnektivizmus betörése a középiskolába
  • tanarurkerem: "A kérdés ezzel kapcsolatban az, hogy a hálózati tanulás segítésére középiskolában jó-e a Moodle v... (2010.02.08. 09:17) A konnektivizmus betörése a középiskolába
  • Utolsó 20

Fejlődni kell

Oktatással, neveléssel kapcsolatos gondolataim a htk01 konnektivista kurzussal kapcsolatban

Friss topikok

  • tanarurkerem: "A tartalom közel 80%-át a résztvevők közel 20%-a állítja elő. Közösségünk skálafüggetlenségének e... (2010.02.22. 08:27) 80/20
  • RPi: @tanarurkerem: A Moodle felületével kapcsolatban egy ideje tervezgetem, hogy olyan témát/sminket ... (2010.02.10. 21:03) A konnektivizmus betörése a középiskolába

Archívum

A konnektivizmus betörése a középiskolába

2010.02.07. 22:09 | RPi | 2 komment

Címkék: középiskola ning konnektivizmus htk01 moodle

A hagyományos oktatási forma kereteiből eddig is próbáltam kilépni azzal, hogy a Moodle-t elkezdtem alkalmazni a technikusok képzésében. Eddig többnyire azzal értem el azt, hogy a diákok használják a rendszert, hogy a hiányzó vagy már eleve elektronikus tananyagokat ebben a a környezetben tettem elérhetővé, illetve a feladatokat ezen keresztül adtam ki. Igazából ez még csak egy adminisztratív megoldás és kevésbé az igazi konnektivizmus.

Az elmúlt két évben ettől függetlenül voltak sikerek, amikor a fórumokon egymás között osztottak meg információkat és néha még a kérdésekre is diáktól érkezett válasz. Ez már jó, de ilyen tevékenység kevés volt.

Radiozoom azt írta február 1-jén:
"Valahogy meg kellene világítani azt a lehetőséget az oktatók felé, hogy ezen módszeren keresztül, egy alapvető, 2010-ben már minden pedagógusnak, vagy oktatónak tudni illő felhasználói tudáson keresztül, hatékony oktatási tereket tudnak kialakítani, ami nem teher a számukra (mint a robosztus elearning rendszerek használata), hanem egy olyan, könnyen menedzselhető tér, ahol minden diák jelen van, legalábbis a mostani mutatók szerint ott van."

A Moodle-re alapozott oktatási portált a diákok nehézkesnek tartják, a kollégák sem szeretik nagyon, nehezen veszik rá magukat, hogy használják. Ezzel szemben a Ning hálózatán a diákok (kis noszogatás után) maguk alakítottak ki egy környezetet a jegyzetek és információk megosztására (http://rootkiskacsa.ning.com). És itt a kollégák is hamarabb csatlakoznak. Mi a titok? A Ning-en a diákok maguk alakíthatják a környzetet, a felületetet maguk választhatják ki, a blokkokról is maguk dönthetnek, a fórumokat is maguk szerkeszthetik. Ez szabadabb, mint a kötött iskolai forma, még akkor is, ha az is konnektivista. Van egy másik példa is erre, egyik kollégám és diákjainka hálózata: http://enekzene.ning.com

A kérdés ezzel kapcsolatban az, hogy a hálózati tanulás segítésére középiskolában jó-e a Moodle vagy használjunk valami mást, ami hasonlít a Ning-hez? Vagy használjuk kötetlenebben a Moodle-t, adjunk több jogot a diákoknak a keretrendszeren belül?

A bejegyzés trackback címe:

https://fejlodnikell.blog.hu/api/trackback/id/tr781737790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanarurkerem · http://palocz.hu 2010.02.08. 09:17:15

"A kérdés ezzel kapcsolatban az, hogy a hálózati tanulás segítésére középiskolában jó-e a Moodle vagy használjunk valami mást, ami hasonlít a Ning-hez?"
Ez utóbbira a válasz az, hogy használjanak olyat ami hasonlít a Ninghez, ha egyszer azt láttad, hogy azt szívesebben használják. Kérdés persze az, hogy miért? Ha erre megvan a válasz, lehet a Moodle-t is be lehet úgy állítani. Nekem a Moodle elsőre nagyon kusza és nehezen használható volt. Ugyan úgy a Drupal is. Amikor egy drupalos oldal elindul, akkor mindig van mit reszelni rajta, hogy azt a felhasználók megelégedéssel használják. (osztalyterem.hu is ilyen, még van mit reszelni rajta.)

"Vagy használjuk kötetlenebben a Moodle-t, adjunk több jogot a diákoknak a keretrendszeren belül?"
Én diák segítő pedagógusként mindig azt mondtam a diák is és a tanár is azért megy be a suliba, hogy a diák tanuljon. Adj bizalmat nekik és ha nem azt csinálják és nem úgy ahogy elvárnád, türelemmel tanítsd meg nekik mit is vársz el. :D

pp

RPi 2010.02.10. 21:03:00

@tanarurkerem:
A Moodle felületével kapcsolatban egy ideje tervezgetem, hogy olyan témát/sminket kellene létrehozni, ami megkönnyíti a tanár és diák számára a redszer kezelését. Sajnos elég könnyen lehet olyan tantárgyi környezetet létrehozni, ahol a résztvevő elveszíti a tájékozódó képességét. Hiába az ikonok, összemosódik az egész. Arra is gondoltam már, hogy másokkal, pl. gyógypedagógusokkal, pszichológusokkal (pl. Kulcsi) összeállhatnánk, hogy egy ilyet megalkossunk.
A Moodle nagyon jó abban, hogy sok féle tevékenységet kínál a konstruktív munkához, viszont nem áll mindenkinek kézre.

A bizalommal nem lenne gond, a türelemmel annál inkább. :-) A Moodle-től a nagyon jó a pedagógói megalapozottsága miatt nem akarok megválni. Valamit pedig lépnem kell ez ügyben, mert a könnyebb használhatóság már néha engem is elvisz a Ning irányába. :-)
süti beállítások módosítása